12-02-2017 - Pujada Fontalba
11-02-2017 - Esquella de la Lluna
11-02-2017

Sortim de l aparcament de Porté 1900 , per pistes fins l'arribada del telecadira de la vinyola. Seguim la mateixa direcció fins superar l alçada del pic de l'estanyol (a la nostra esquerra) per entrar a la coma que ens duu a la base dels couloirs. Arribem a peu del couloir directe (C) amb esquis als peus, descalcem posem grampons i amunt. Abans de fer el Directe ens desviem per fer la variant de la dreta ("couloir de la dreta" segons alguna ressenya), que no te sortida per dalt. Baixada neta , bona neu i absència de taurons, (en resum, meeeeel..)
Un cop a l'Y , ens descalcem tornem a posar grampons i amunt pel couloir Directe fins al cim. Al tram final trobem un petit resalt descobert de neu que no ens permetrà esquiar la totalitat del corredor.
Fem cim, desgrimpem fins al resalt, i un cop superat ens calcem ja els esquis per descendre la totalitat del corredor i la seva pala de sortida que ens durà de nou a les pistes.
El corredors es troben bon coberts de neu (tret del resalt superior) fet que permet esquiar tota la seva "amplada". No veiem signes d activitat allavosa ni purgues antigues.
Gran journée!!
Merci ed_ru per la info compartida, ha estat ben aprofitada!

Els couloirs (Central i Directe)

Y (Couloir directe i variant de la dreta)